Olle Niklasson är Sveriges ledande musikteknikjournalist, utbildad vid Göteborgs Universitet och Musikhögskolan i Göteborg.
Efter avslutad utbildning har Olle Niklasson arbetat som musiker, kompositör och producent parallellt med undervisning vid Musikhögskolan i Göteborg mellan åren 1976 och 1990.
Olle Niklasson har medverkat på ett hundratal skivinspelningar med såväl svenska artister (Totta Näslund, Ulf Dageby, Annika Blennerhed) som utländska (Bill Wyman, Rolling Stones). Olle Niklasson har spelat på Stora Teatern och turnerat i Skandinavien, Nordeuropa och i USA med bland andra Ron Wood (Rolling Stones). Som kompositör har Olle Niklasson skrivit musik för radio, tv, teater (Göteborgs Stadsteater, Kungliga Dramatiska Teatern, Nationalteatern) samt balettmusik (Tango av Ulf Gadd).
Sedan 1991 har Olle Niklasson arbetat som journalist. Först anställd som redaktör på Musikermagasinet, mellan åren 1995 och 2000 som chefredaktör. Efter ett kort mellanspel 2000 till 2001 som content manager på stereoo.com har Olle Niklasson arbetat som frilansjournalist för bland annat Filter, Musikermagasinet, MacWorld, Studio, Fokus och engelska Computer Music med musikteknik och arkitektur som specialområden.
Olle Niklasson har gjort ett soloalbum, Cirkusmusik (1984), och skrivit två böcker: Lök på laxen (1994), en etymologisk kokbok, och Fyrtiotvå hus och en bockkran i Göteborg (2014), en bok om göteborgsarkitektur.
Åke Parmerud är tonsättare, medlem av Kungliga Musikaliska Akademien sedan 1998 och utbildad vid Göteborgs Universitet och Musikhögskolan i Göteborg. Verklistan innehåller såväl instrumentalmusik som elektroakustiska kompositioner, interaktiv konst samt musik för video, teater, dans och film.
Åke Parmerud är den mest prisbelönte elektronmusikkompositören i historien. Sedan 1978 då Proximities fick 1:a pris vid Bourges International Electroacoustic Music Competition har han blivit belönad 12 gånger i Bourges, tre gånger vid Prix Ars Electronica (Österrike), han har fått Prix Noroit (Frankrike), Prix Métamorphoses (Belgien) och Stockholm Electronic Arts Award med mera. På senare år har Åke Parmerud också arbetat som ljud- och mjukvarudesigner för interaktiva audiovisuella installationer till exempel Explora på Universeum i Göteborg.
Som scenartist med interaktiva elektroakustiska instrument har Åke Parmerud framträtt i större delen av Europa, i Mexico, Cuba, Colombia, Argentina, Chile, USA och Kanada, med flera internationella samarbeten som följd (konstgruppen Boxiganga och koreografen Pierre-Paul Savoie).
Åke Parmeruds musik har representerat Sveriges Radio för Prix Italia två gånger. Han har komponerat ett antal beställningsverk för institutioner i Nederländerna, Frankrike, Tyskland, Norge och Danmark och gett ut fem album: Yttringar, Maze, Osynlig musik, Jeu d´ombres och Grains of Voices, varav två har blivit Grammisbelönade för bästa klassiska album.